Κεραίες Κινητής Τηλεφωνίας
Το πρόβλημα των κεραιών κινητής τηλεφωνίας έχει διογκωθεί ανησυχητικά με επικίνδυνες προεκτάσεις για τη δημόσια υγεία. Οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας εκμεταλλευόμενες την αμάθεια και την κερδοσκοπία συμπολιτών μας μισθώνουν τις ταράτσες κτιρίων, αντί τιμήματος, το οποίο κυμαίνεται από 9.000 έως και 30.000€ και εγκαθιστούν τις κεραίες τους, καμουφλαρισμένες σε θερμοσίφωνες ή καμινάδες ή διαφημιστικές πινακίδες.
Οι εταιρίες επιλέγουν τη μέθοδο των καμουφλαρισμένων κεραιών κυρίως :

α) για λόγους κόστους κατασκευής (η καμουφλαρισμένη καμινάδα είναι οικονομικότερη κατασκευή από την εγκατάσταση πυλώνα),

β) για την παροχή μεγαλύτερης ασφάλειας των πανάκριβων συνοδευτικών ηλεκτρονικών, ηλεκτρολογικών, κ.α. μηχανημάτων που απαιτούνται για τη λειτουργία της κεραίας και του σταθμού βάσης,

γ) για να παρακάμπτουν το «αγκάθι» της Πολεοδομίας και των υπολοίπων υπηρεσιών και

δ) για να μην προκαλούν τις αντιδράσεις των περιοίκων.

Η ανήθικη διάσταση του θέματος και συνάμα ποινικώς κολάσιμη συμπεριφορά έγκειται στο ότι οι εταιρίες, παρόλο που γνωρίζουν καλύτερα από όλους μας, ότι η ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία είναι εξαιρετικά επικίνδυνη, ιδίως για τα μικρά παιδιά, επιλέγουν σημεία εξαιρετικά ευαίσθητα για να τοποθετήσουν τις κεραίες τους, όπως περιοχές δίπλα σε σχολεία, νοσοκομεία, γηροκομεία, πανεπιστήμια, παρ` όλες τις αντίθετες επισημάνσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, επιστημόνων, επιτροπών εμπειρογνωμόνων, Υπουργείου Υγείας, Ελλην. Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας και άλλων έγκριτων διεθνών και εγχώριων φορέων.

Αν και τους τελευταίους μήνες γίνεται πολύ συχνά λόγος για τις κεραίες και τις αντιδράσεις κατοίκων και των τοπικών φορέων, το πρόβλημα δεν έχει αντιμετωπιστεί στη σωστή του διάσταση, αν και αφορά το υπέρτατο αγαθό, την υγεία. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία (έως το Μάιο του 2004) της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.) στην περιοχή του Βόλου λειτουργούν 16 κεραίες, για τις οποίες η επιτροπή αυτή έχει χορηγήσει άδεια. Ωστόσο οι περισσότερες από αυτές δεν έχουν λάβει την έγκριση περιβαλλοντικών όρων από το Νομαρχιακό Συμβούλιο, ενώ είναι άγνωστος ο αριθμός των παράνομων και καμουφλαρισμένων κεραιών που έχουν εγκατασταθεί εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Είναι λοιπόν άμεση και επιβεβλημένη ανάγκη :

1) Η πλήρης καταγραφή όλων των εγκατεστημένων κεραιών (νόμιμων και μη) που υπάρχουν στην περιοχή, η εξέταση της νομιμότητας αυτών και η δημιουργία ειδικής βάσης δεδομένων, στην οποία θα έχει πρόσβαση ο κάθε ενδιαφερόμενος.

2) Η απομάκρυνση όλων των κεραιών μέσα από την πόλη, η καθιέρωση ελάχιστης απόστασης από κατοικημένες περιοχές και η δημιουργία ειδικών σημείων εγκατάστασης αυτών (πάρκα κεραιών) σύμφωνα και με τις προτάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη.

3) Η διενέργεια αιφνιδιαστικών έλεγχων και η μέτρηση της ακτινοβολίας που αυτές εκπέμπουν σε τακτά χρονικά διαστήματα από εξουσιοδοτημένα συνεργεία.

4) Η στελέχωση των αρμόδιων τοπικών υπηρεσιών με τις υποδομές εκείνες και το κατάλληλο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό που θα επιτρέπουν τη διενέργεια έλεγχων και μετρήσεων.

5) Η συζήτηση και η ψήφιση του ήδη καταρτισμένου από τον Οκτώβριο του 2003, νομοσχεδίου του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών για τις κεραίες, το οποίο καθιερώνει ελάχιστη απόσταση 300 μέτρων από κατοικημένες περιοχές, και η γενικότερη αναδιάρθρωση του νομικού πλαισίου για την αδειοδότηση, κατασκευή και λειτουργία των κεραιών κινητής τηλεφωνίας και σταθμών βάσης με βασικό γνώμονα την κοινοτική «αρχή της προφύλαξης».

6) H επανεξέταση των ορίων ασφαλούς έκθεσης (ορίων επικινδυνότητας) που έχουν θεσπιστεί με την ΚΥΑ (Κοινή Υπουργική Απόφαση) 53571/3839/2000 (ΦΕΚ 1105 Β`/6.9.2000) (η οποία ακολουθεί τη Σύσταση 1999/519 του Συμβουλίου της Ε.Ε. και τα οποία βασίζονται μόνο στις θερμικές επιπτώσεις, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη και τις μη θερμικές επιδράσεις στην ανθρώπινη υγεία και γενικότερα τους πιθανολογούμενους κινδύνους από την έκθεση σε ηλεκτρομαγνητική ακτινοβολία.

7) Η ενημέρωση όλων των πολιτών για τις επιπτώσεις της ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας τόσο των κεραιών όσο και των ίδιων των συσκευών κινητών τηλεφώνων, τα οποία πολλοί γονείς τα αγοράζουν αβίαστα για τα μικρά τους παιδιά.

8) Η εκχώρηση αρμοδιότητας στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση να προχωρεί άμεσα στην αποκαθήλωση των διαπιστωμένων παράνομων κεραιών.

9) Η επιβολή αυστηρότατων κυρώσεων στις κατόχους - εταιρίες παράνομων κεραιών (τα διοικητικά πρόστιμα που επιβάλλονται σήμερα είναι «χάδι» για τις πολυεθνικές αυτές εταιρίες).

10) Η έγκριση περιβαλλοντικών όρων από το Νομαρχιακό Συμβούλιο να προηγείται κάθε άλλης άδειας ή έγκρισης ακόμη και αυτής της Ε.Ε.Τ.Τ.

11) H καθιέρωση υποχρεωτικής συμμετοχής στις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων εξειδικευμένου ιατρού.

* Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα "ΘΕΣΣΑΛΙΑ" την 22.11.2004
Νομικά Νέα
02-09-19
Αίτηση προσωρινής διακοπής λειτουργίας σταθμών κινητής τηλεφωνίας και απομάκρυνσης εγκατεστημένων κεραιών και μηχανημάτων. Εκπομπή επικίνδυνης ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας από βάσεις κινητής τηλεφωνίας. Απαράδεκτο το αίτημα περί απειλής προσωπικής κράτησης, εφόσον δεν στρέφεται κατά συγκεκριμένου προσώπου. Ανάγκη λήψης ειδικών μέτρων προφύλαξης όταν υπάρχουν επαρκείς λόγοι να θεωρείται ότι η εγκατάσταση κεραίας κινητής τηλεφωνίας δημιουργεί κινδύνους ανεπανόρθωτης σωματικής και ψυχικής βλάβης. Αρχές αναλογικότητας και οικονομικής ελευθερίας. Δεκτή.




02-09-19

Σημαντική απόφαση  του ΣτΕ δίνει τις κατευθύνσεις για την οριοθέτηση οικισμών σε όλη την επικράτεια, ακυρώνει ως «ανεφάρμοστες» και «αντισυνταγματικές» τις οριοθετήσεις και τις επεκτάσεις ορίων οικισμών, που έχουν γίνει σε πολλές εκατοντάδες οικισμούς,  με πράξεις της διοίκησης (υπουργείου, νομαρχών κλπ) και αποφάσεις Δήμων και θέτει τις πολεοδομικές υπηρεσίες, προ αυξημένων ευθυνών για την έκδοση οικοδομικών αδειών, σε αυτές τις περιοχές.

Το συνολικό κείμενο της απόφασης θα αναρτηθεί μετά την καθαρογραφή της απόφασης. 

Πηγή: Νόμος & Φύση



13-06-19
 Η τοποθέτηση κεραιών κινητής τηλεφωνίας στο μισθωμένο χώρο δώματος πολυκατοικίας, παραβιάζει τον κανονισμό της πολυκατοικίας που θέτει περιορισμούς και απαγορεύσεις φέρουσες το χαρακτήρα δουλείας που αντιτάσσονται και κατά τρίτων – μισθωτών. Αναγνωρίζει τους ενάγοντες δικαιούχους πραγματικής δουλείας με περιεχόμενο την απαγόρευση της χρήσης του δουλεύοντος ως επαγγελματικού χώρου και την απαγόρευση χρήσης που θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των ενοίκων της πολυκατοικίας. Υποχρεώνει τις εναγόμενες εταιρίες κινητής τηλεφωνίας να άρουν την προσβολή, διατάσσει διακοπή λειτουργίας των σταθμών βάσης και καθαίρεση κεραίας κινητής τηλεφωνίας. Η προσβολή του δικαιώματος δουλείας συνιστά αδικοπραξία – επιδίκαση ηθικής βλάβης στους ενάγοντες.


13-06-19
Οικονομική ελευθερία – Δικαίωμα στην υγεία – Απαγόρευση καπνίσματος στους κλειστούς χώρους καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος – Ανίσχυρη διάταξη νόμου περί εξαίρεσης από την απαγόρευση με την καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος (τέλους)

Lawspot.gr


04-06-19
  Αντιστυνταγματική η εξαίρεση οικιστικών πυκνώσεων από δασικούς χάρτες.


03-06-19
Δεν είναι έγκυρη η καταρτιση δικαιοπραξίας με αντικείμενο την αποκλειστική χρήση θέσεων στάθμευσης σε πιλοτή σε τρίτους εφόσον αυτοί δεν έχουν στην κυριότητα τους αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία στην πολυκατοικία. Αρνητική αγωγή. 


03-06-19
Προστασία προσωπικών Δεδομένων. Έννοια αρχείου Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κατά τον Ν. 2472/1997. Περιπτώσεις όπου κατ εξαίρεση και κατόπιν άδειας της αρμοδίας αρχής επιτρέπεται η χρήση προσωπικών δεδομένων άνευ συγκατάθεσης του δικαιούχου αυτών. Τέτοια περίπτωση συνιστά όταν τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγονται και επεξεργάζονται είναι τα απολύτως απαραίτητα, αναγκαία και πρόσφορα για την αναγνώριση, άσκηση ή υπεράσπιση δικαιώματος ενώπιον δικαστηρίου κατ` αναλογική εφαρμογή της νομοθεσίας για τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. Για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από δικηγόρους στα πλαίσια παροχής νομικών υπηρεσιών προς τους εντολείς τους δεν απαιτείται άδεια της αρχής ενώ οι τελευταίοι δεσμεύονται από το επαγγελματικό τους απόρρητο να μην διαβιβάζουν ή κοινοποιούν αυτά σε τρίτους καθ υπέρβαση της εντολής του πελάτη τους. Τυχόν παράνομη χρήση προσωπικών δεδομένων επιφέρει ποινικές κυρώσεις κατά του υπαιτίου αλλά και αστική ευθύνη προς αποζημίωση του παθόντος. Αντισυνταγματική η νομοθετική πρόβλεψη ελάχιστου ποσού επιδικασθείσας χρηματικής ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης επί παράνομης χρήσης προσωπικών δεδομένων. Ορθώς το εφετείο εξαφάνισε την πρωτόδικη απόφαση λόγω επιδίκασης υπέρογκου ποσού χρηματικής ικανοποίησης ένεκα ηθικής βλάβης υπέρ των αναιρεσιβλήτων και εν συνεχεία δέχθηκε εν μέρει την αγωγή τους καθότι ο αναιρεσείων ορθώς έλαβε αντίγραφο ποινικής απόφασης που περιείχε προσωπικά δεδομένα τους ως δικηγόρος του πολιτικώς ενάγοντος στην δεδομένη δίκη αλλά εσφαλμένα χρησιμοποίησε αυτή άνευ αδείας της αρμόδιας αρχής σε προσωπική του υπόθεση και καθ υπέρβαση της εντολής του πελάτη του. Απορρίπτει αναίρεση κατά της υπ` αριθμ. 22/ΕΡ-ΔΙ/2016 αποφάσεως του Μονομελούς Πρωτοδικείου Βεροίας.


linkedin twitter
 
 
site created and hosted by