To νέο καθεστώς προστασίας περιβάλλοντος από τους ΟΤΑ, μέσα από την μεταρρύθμιση του Καλλικράτη - 1ο περιβαλλοντικό Συνέδριο Σκιάθος
- Χαιρετισμός. Σημασία Εκδήλωσης. Σημαντική Πρωτοβουλία. Συμβολική Σημασία Νέοι κ Τοπική Αυτ/ση. Ευχή να καθιερωθεί και όχι μόνο σε εκλογές.
- Το Θέμα που θα σας αναλύσω - ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. Κεντρικό θέμα προεκλογικής περιόδου. Ο Βόλος παρουσιάζεται αυτή τη στιγμή ως πόλη περιβαλλοντικά υποβαθμισμένη. Η ατμοσφαιρική ρύπανση, η μόλυνση του Παγασητικού, το πρόβλημα του Λιμανιού, οι ελεύθεροι χώροι, το νερό, η καθαριότητα κ.α, αποτελούν θέματα καθημερινής συζήτησης, διαμαρτυριών, καταγγελιών από τους συμπολίτες μας τα τελευταία χρόνια. Στο πλαίσιο αυτό, όλοι οι Συνδυασμοί, οι υποψήφιοι δημοτικοί, περιφερειακοί, τοπικοί σύμβουλοι, προτείνουν, καταγγέλλουν, συζητούν, υπόσχονται, προγραμματίζουν.

- Ωστόσο πραγματικά τα περιβαλλοντικά προβλήματα στην πόλη μας έχουν διογκωθεί, επειδή δεν υπάρχει προγραμματισμός ή έλλειψη προτάσεων και ιδεών ; ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ;
- Ας δούμε ορισμένα παραδείγματα από την περιοχή μας όπως τα αντιμετωπίζω σαν πολίτης και μέσα από την επαγγελματική μου εμπειρία.
1/ Το Λιμάνι του Βόλου (ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ Ή ΕΜΠΟΡΙΚΟ) λειτουργεί τα τελευταία 24 χρόνια (από τότε που θεσμοθετήθηκε η συγκεκριμένη διαδικασία), χωρίς την απαραίτητη ΕΠΟ, χωρίς όρους, χωρίς ελέγχους κλπ. - Επεξήγηση ΕΠΟ. Αρχή Πρόληψης
-Τα αποτελέσματα τα βιώνουν με επώδυνο τρόπο πρωτίστως οι κάτοικοι της Συνοικίας του Π. Λιμεναρχείου και μετέπειτα οι κάτοικοι ολόκληρου του πολεοδομικού συγκροτήματος
-Φορτοεκφόρτωση χύδην προιόντων, σκραπ, δημητριακά στα οποία γίνεται απεντόμωση με τοξικά φάρμακα κλπ
- Τα τελευταία δέκα χρόνια μόλις στην συνοικία μας σημειώθηκαν 10 θάνατοι από καρκινογόνες ασθένειες. ΤΥΧΑΙΟ ;
- 24 χρόνια παράνομη λειτουργία!!!!
- Το Στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κάνει λόγο για απομάκρυνση του εμπορικού λιμανιού
- Το Ρυθμιστικό Σχέδιο της πόλης του Βόλου κάνει λόγο για μεταφορά του σκραπ! ΔΕΣΤΕ αντίφαση, από τη μία ένα δεσμευτικό, χωροτακτικό εργαλείο, με νομική δέσμευση λέει ότι το ΣΚΡΑΠ πρέπει να φύγει και εμείς συζητάμε ας φύγει αλλά μην πάει πολύ μακρυά, ας πάει στην Προβλήτα 3!!!!
2/ Στον Κραυσίδωνα κατασκευάστηκε μια τεράστια γέφυρα, αυτή στην περιοχή του Αγ. Γερασίμου, χωρίς να υπάρχει η παραμικρή Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, χωρίς την απαιτούμενη Έγκριση Περιβαλλοντικών Όρων.
Πέραν από τη σκοπιμότητα του έργου (σημειωτέον σας αναφέρω ότι ο Κραυσίδωνας έχει 24 γέφυρες, περισσότερες από ότι ο Σηκουάνας στο Παρίσι!), έγινε ένα έργο, το οποίο δεν φαίνεται πουθενά! Σε καμία περιβαλλοντική Μελέτη! Εν γνώσει όλων μας!

3/ Στις ταράτσες του Βόλου υπάρχουν κεραίες κινητής τηλεφωνίας, άγνωστο πόσες και που ακριβώς, καμουφλαρισμένες (θερμοσίφωνες, μπάρμπεκιου, καμινάδες, κλπ), οι περισσότερες εκ των οποίων χωρίς την απαιτούμενη αδειοδότηση. Όταν δε διαπιστώνονται αναγκάζονται οι κάτοικοι να προσφεύγουν σε δικαστήρια, δικαστικές δαπάνες κλπ ....Για ποιο λόγο για να εφαρμοστεί και εδώ η περιβαλλοντική νομοθεσία

4/ Μεγάλες βιομηχανίες της περιοχής, αλλά και κυκλοφοριακό δημιουργούν αποπνικτικές συνθήκες στην ατμόσφαιρα του Βόλου.

- Τα προβλήματα αυτά, ειδικά αυτό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης είναι ιδιαίτερα σοβαρό. Και όταν ξεκινάει μια κουβέντα για τις μεγάλες βιομηχανίες της περιοχής που ρυπαίνουν, ξαφνικά αυτοί που το συζητάνε γίνονται οι κακοί, αυτοί που θέλουν να κλείσουν τα εργοστάσια, να χάσουν τις δουλείες τους οι εργαζόμενοι κλπ.
- Αυτά τα ψευτοδιλήμματα πρέπει να σταματήσουν. Δεν μπορούν να περάσουν, ειδικά απέναντι σε νέους ανθρώπους. Κανένας από αυτούς που νοιάζονται για το περιβάλλον, δεν θέλει να κλείσει καμία επιχείρηση ή να χάσει κανένας τη δουλειά του. Όλοι έχουμε σε αυτές τις βιομηχανίες, φίλους, συγγενείς κλπ
- Αυτό που συζητάμε και ζητάμε είναι το αυτονόητο. Εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας. Αυστηροί περιβαλλοντικοί όροι. Προστασία των πολλών.
- Όλοι γνωρίζουμε την βασική αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» η οποία μπορεί να εφαρμοστεί με πολλούς τρόπους, (π.χ. φορολόγηση). Γνωρίζετε να έχει επιβληθεί σε κάποια βιομηχανία ;
- Δεστε όλα αυτά από την αντίστροφη όψη! Αν κάποιος ιδιώτης θελήσει να λειτουργήσει π.χ. μια μάντρα ή μια εγκατάσταση εκτροφής πτηνών, θα πρέπει να καταθέσει Μελέτη Περιβαλλοντική και να λάβει Έγκριση, που θα του υπαγορεύει με ποιους περιβαλλοντικούς όρους θα λειτουργεί. Αν δεν τηρήσει αυτή τη διαδικασία, δεν θα μπορεί να εκδώσει άδεια λειτουργίας. Αν παρόλαυτα αυτός επιλέξει να λειτουργήσει τη μονάδα του, θα κινδυνεύσει με κλείσιμο της επιχείρησης του, με την επιβολή μεγάλων χρηματικών προστίμων και με την άσκησης σε βάρος του ποινικής δίωξης.
- Συμπέρασμα : Το πρόβλημα δεν είναι στο σχεδιασμό, στα μέτρα, στους ελέγχους, στις υπηρεσίες (οι οποίες πάντως είναι πράγματι υποστελεχωμένες και με μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές), αλλά στην έλλειψη βούλησης τήρησης της αυτονόητης νομιμότητας, ειδικά απέναντι σε μεγάλες εταιρείες
- Το πρόβλημα της προστασίας του περιβάλλοντος δεν ήταν ποτέ θεσμικό. (ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ) Το πρόβλημα πάντα ήταν στην εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, η οποία είναι και πλήρης και εξαντλητική.
- Ενδεικτικά σας αναφέρω, ότι για την διαχείριση και την προστασία των υδάτων έχω υπόψη μου τουλάχιστον 17 Νόμους και Υπουργικές Αποφάσεις. Ωστόσο εμείς ακόμη συζητούμε για την ποιότητα του νερού του Βόλου, για τον έλεγχο αυτού κλπ, όταν αυτά τα θέματα έπρεπε να είναι τακτοποιημένα. Για τη διαχείριση στερεών και άλλων αποβλήτων υπάρχουν 15 Νόμοι και Υπουργικές Αποφάσεις. Για τη διαχείριση τοξικών - επικίνδυνων αποβλήτων άλλοι 15 Νόμοι και Υπουργικές Αποφάσεις. Για την ατμοσφαιρική ρύπανση 13 Νόμοι και Υπουργικές Αποφάσεις. Για την περιβαλλοντική αδειοδότηση 17 Νόμοι και Υπουργικές Αποφάσεις. Μια εξαντλητική πολυνομία, χωρίς φυσικά να υπολογίσω τις εγκυκλίους κλπ.
- Το αξιοσημείωτο στο πρόγραμμα της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΠΟΛΙΤΕΙΑΣ το περιβάλλον δεν αποτελεί ένα κομμάτι αλλά διαπερνά κάθετα κάθε δράση του νέου Δήμου. Κάθε δράση θα πρέπει να φιλτράρεται περιβαλλοντικά
- Η επόμενη δημοτική αρχή, όποια και αν είναι αυτή, εάν αποφασίσει να τηρήσει την περιβαλλοντική νομοθεσία σε συνδυασμό και με τις αρμοδιότητες και τα εργαλεία, που της δίνει πλέον ο Καλλικράτης όπως π.χ. με την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, θα κάνει το πρώτο και το σημαντικότερο βήμα στην πραγματική προστασία του περιβάλλοντος της περιοχής μας.

*Ομιλία στο Μεταξουργείο της Ν. Ιωνίας Βόλου, στην εκδήλωση "Νέοι επιστρέφουν στην τοπική αυτοδιοίκηση" την 27/10/2010
Νομικά Νέα
02-09-19
Αίτηση προσωρινής διακοπής λειτουργίας σταθμών κινητής τηλεφωνίας και απομάκρυνσης εγκατεστημένων κεραιών και μηχανημάτων. Εκπομπή επικίνδυνης ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας από βάσεις κινητής τηλεφωνίας. Απαράδεκτο το αίτημα περί απειλής προσωπικής κράτησης, εφόσον δεν στρέφεται κατά συγκεκριμένου προσώπου. Ανάγκη λήψης ειδικών μέτρων προφύλαξης όταν υπάρχουν επαρκείς λόγοι να θεωρείται ότι η εγκατάσταση κεραίας κινητής τηλεφωνίας δημιουργεί κινδύνους ανεπανόρθωτης σωματικής και ψυχικής βλάβης. Αρχές αναλογικότητας και οικονομικής ελευθερίας. Δεκτή.




02-09-19

Σημαντική απόφαση  του ΣτΕ δίνει τις κατευθύνσεις για την οριοθέτηση οικισμών σε όλη την επικράτεια, ακυρώνει ως «ανεφάρμοστες» και «αντισυνταγματικές» τις οριοθετήσεις και τις επεκτάσεις ορίων οικισμών, που έχουν γίνει σε πολλές εκατοντάδες οικισμούς,  με πράξεις της διοίκησης (υπουργείου, νομαρχών κλπ) και αποφάσεις Δήμων και θέτει τις πολεοδομικές υπηρεσίες, προ αυξημένων ευθυνών για την έκδοση οικοδομικών αδειών, σε αυτές τις περιοχές.

Το συνολικό κείμενο της απόφασης θα αναρτηθεί μετά την καθαρογραφή της απόφασης. 

Πηγή: Νόμος & Φύση



13-06-19
 Η τοποθέτηση κεραιών κινητής τηλεφωνίας στο μισθωμένο χώρο δώματος πολυκατοικίας, παραβιάζει τον κανονισμό της πολυκατοικίας που θέτει περιορισμούς και απαγορεύσεις φέρουσες το χαρακτήρα δουλείας που αντιτάσσονται και κατά τρίτων – μισθωτών. Αναγνωρίζει τους ενάγοντες δικαιούχους πραγματικής δουλείας με περιεχόμενο την απαγόρευση της χρήσης του δουλεύοντος ως επαγγελματικού χώρου και την απαγόρευση χρήσης που θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των ενοίκων της πολυκατοικίας. Υποχρεώνει τις εναγόμενες εταιρίες κινητής τηλεφωνίας να άρουν την προσβολή, διατάσσει διακοπή λειτουργίας των σταθμών βάσης και καθαίρεση κεραίας κινητής τηλεφωνίας. Η προσβολή του δικαιώματος δουλείας συνιστά αδικοπραξία – επιδίκαση ηθικής βλάβης στους ενάγοντες.


13-06-19
Οικονομική ελευθερία – Δικαίωμα στην υγεία – Απαγόρευση καπνίσματος στους κλειστούς χώρους καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος – Ανίσχυρη διάταξη νόμου περί εξαίρεσης από την απαγόρευση με την καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος (τέλους)

Lawspot.gr


04-06-19
  Αντιστυνταγματική η εξαίρεση οικιστικών πυκνώσεων από δασικούς χάρτες.


03-06-19
Δεν είναι έγκυρη η καταρτιση δικαιοπραξίας με αντικείμενο την αποκλειστική χρήση θέσεων στάθμευσης σε πιλοτή σε τρίτους εφόσον αυτοί δεν έχουν στην κυριότητα τους αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία στην πολυκατοικία. Αρνητική αγωγή. 


03-06-19
Προστασία προσωπικών Δεδομένων. Έννοια αρχείου Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κατά τον Ν. 2472/1997. Περιπτώσεις όπου κατ εξαίρεση και κατόπιν άδειας της αρμοδίας αρχής επιτρέπεται η χρήση προσωπικών δεδομένων άνευ συγκατάθεσης του δικαιούχου αυτών. Τέτοια περίπτωση συνιστά όταν τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγονται και επεξεργάζονται είναι τα απολύτως απαραίτητα, αναγκαία και πρόσφορα για την αναγνώριση, άσκηση ή υπεράσπιση δικαιώματος ενώπιον δικαστηρίου κατ` αναλογική εφαρμογή της νομοθεσίας για τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. Για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από δικηγόρους στα πλαίσια παροχής νομικών υπηρεσιών προς τους εντολείς τους δεν απαιτείται άδεια της αρχής ενώ οι τελευταίοι δεσμεύονται από το επαγγελματικό τους απόρρητο να μην διαβιβάζουν ή κοινοποιούν αυτά σε τρίτους καθ υπέρβαση της εντολής του πελάτη τους. Τυχόν παράνομη χρήση προσωπικών δεδομένων επιφέρει ποινικές κυρώσεις κατά του υπαιτίου αλλά και αστική ευθύνη προς αποζημίωση του παθόντος. Αντισυνταγματική η νομοθετική πρόβλεψη ελάχιστου ποσού επιδικασθείσας χρηματικής ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης επί παράνομης χρήσης προσωπικών δεδομένων. Ορθώς το εφετείο εξαφάνισε την πρωτόδικη απόφαση λόγω επιδίκασης υπέρογκου ποσού χρηματικής ικανοποίησης ένεκα ηθικής βλάβης υπέρ των αναιρεσιβλήτων και εν συνεχεία δέχθηκε εν μέρει την αγωγή τους καθότι ο αναιρεσείων ορθώς έλαβε αντίγραφο ποινικής απόφασης που περιείχε προσωπικά δεδομένα τους ως δικηγόρος του πολιτικώς ενάγοντος στην δεδομένη δίκη αλλά εσφαλμένα χρησιμοποίησε αυτή άνευ αδείας της αρμόδιας αρχής σε προσωπική του υπόθεση και καθ υπέρβαση της εντολής του πελάτη του. Απορρίπτει αναίρεση κατά της υπ` αριθμ. 22/ΕΡ-ΔΙ/2016 αποφάσεως του Μονομελούς Πρωτοδικείου Βεροίας.


linkedin twitter
 
 
site created and hosted by