To παραμύθι μιας κορύνας
Με αφορμή την απόφαση για την τοποθέτηση οριοδεικτών στην πόλη του Βόλου, μια ανάλαφρη αλλά χαρακτηριστική περιγραφή της γιγάντωσης της μάταιης γραφειοκρατίας και του διοικητικού στραγγαλισμού των ΟΤΑ.

«Το παραμύθι μιας κορύνας»

Μια φορά και έναν καιρό,
ήταν μια πόλη που ήθελε να βάλει κορύνες σε έναν βασικό της δρόμο, προκειμένου να διευκολύνει την κυκλοφορία, η οποία γινόταν όλο και πιο δύσκολη και ταλαιπωρούσε τους πολίτες της.  Η πόλη πίστεψε ότι μπορεί να το κάνει. Έτσι άρχισε να το συζητάει, να το σκέφτεται, να συσκέπτεται, να το επεξεργάζεται.
Η δημοτική αρχή το παίρνει απόφαση. Μια απόφαση όχι εύκολη, αλλά αναγκαία.
Το θέμα συζητήθηκε στην Εκτελεστική Επιτροπή.
Συζητήθηκε στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας στις 13 Φεβρουαρίου
Συζητήθηκε στο συμβούλιο δημοτικής κοινότητας στις 6 Μαρτίου
Συζητήθηκε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής στις 2 Ιουλίου 2013
Η κουβέντα ήταν μακρά, ενδιαφέρουσα και με διακυμάνσεις, αφού παραστάθηκαν και εκπρόσωποι του εμπορικού κόσμού. Μετά από αμοιβαίες υποχωρήσεις μάλιστα υπήρξε και μια ευρεία συμφωνία. Ενθαρρυντικό σημάδι. Ακόμη και μέσα από τη διαφωνία, μπορεί να υπάρξει συναίνεση και σύγκλιση.

Συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 26 Ιουλίου το οποίο πήρε και την σχετική απόφαση. Το «αφελές» δημοτικό συμβούλιο είχε την εντύπωση, ότι αφού αποφασίζει για τα θέματα της πόλης μπορεί να αποφασίσει κ για το θέμα αυτό. Φευ!
Τώρα αρχίζει η πραγματική περιπέτεια.

Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου αποστέλλεται στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, προκειμένου να χορηγήσει την έγκριση της, όπως προβλέπει ο Κ.Ο.Κ.
-    «Eυχαριστούμε παιδιά, δεν θα πάρουμε,  δεν είναι δική μας αρμοδιότητα» Λέει η Περιφέρεια στους αποσβολωμένους δημοτικούς.
-    «Μα….το 2007 όταν και είχαν τοποθετηθεί και πάλι κορύνες, είχατε χορηγήσει την έγκριση σας».
-    «ʼλλο τότε, άλλο τώρα»
-    «Δεν άλλαξε ο νόμος…» επιμένουν οι αφελείς
-    «Μην επιμένετε παιδιά, εμείς στους δρόμους αυτούς βγάζουμε μόνο φώτογραφίες. Τίποτε άλλο…..θα έχει φώτο η τοποθέτηση των κορυνών; »
-    «Φώτο δεν θα έχει….γκρίνια θα έχει όμως μπόλικη»
-    «Μπα, τότε δεν θα πάρουμε» λέει  η Περιφέρεια.
-    «Ξέρετε το αρ. 10 του ΚΟΚ…..» επιμονή και αυτοί!
-    «Μην επιμένετε, κάντε ότι καταλαβαίνετε» καταλήγει η Περιφέρεια και εκεί τελειώνει η συζήτηση.

Εντάξει αφού λένε ότι δεν έχουν αρμοδιότητα, δεν έχουν. Συνεχίζουμε λένε στο Δήμο και στέλνουν την απόφαση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση για έλεγχο νομιμότητας.
Στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα σε μια «πεφωτισμένη» απόφαση τους οι κυβερνώντες  καταργούνε την δημοτική αστυνομία και στον Δήμο βρίσκονται σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση, αφού ακόμη και φανατικοί πολέμιοι των κορυνών, τώρα διαμαρτύρονται για την καθυστέρηση που επιδεικνύει ο Δήμος.  Μάλιστα…άντε να εξηγήσεις τώρα τα ανεξήγητα.
Το «παραμυθένιο ταξίδι» ωστόσο συνεχίζεται και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση δεν κάνει έλεγχο νομιμότητας, αλλά αποφασίζει συμμορφούμενη με αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας να κάνει και έλεγχο σκοπιμότητας.

Έτσι η μια υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στις 6 Σεπτεμβρίου την στέλνει σε άλλη υπηρεσία στην Λάρισα, προκειμένου να ελεγχθεί η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου από όλες τις πλευρές. Αυτά αρχές Σεπτεμβρίου.
«Θα επιμείνουμε…» λένε οι δημοτικοί. «Θα πάρουμε να πιέσουμε, η κατάσταση δεν πάει άλλο…»
«Dream on….» σκέφτεται κάποιος και χαμογελάει.
«…. από το Δήμο Βόλου είμαστε, σχετικά με την απόφαση για τις κορύνες στη Δημητριάδος»
«Ποια απόφαση; Εμείς πνιγόμαστε εδώ»
«Ξέρετε επειγόμαστε…..»
«Δεν ξέρουμε τίποτε, αφήστε πρώτα να βρούμε το φάκελο»
Μετά από λίγες ημέρες
«καλημέρα σας από το Δήμο Βόλου, για την απόφαση για τις κορύνες. Τον βρήκατε το φάκελο»
«τον βρήκαμε….αλλά…» ένα «αλλά» που προκαλεί ήδη μικροεγκεφαλικά στους δημοτικούς. «…δεν είμαστε σίγουροι, να τον δει και ο προϊστάμενος»
«θέλετε να μας πείτε τι να δει ακριβώς…..»
«υπάρχουνε θέματα…»
«θα μας διευκρινίσετε..;»
«ξαναπάρτε σε λίγες ημέρες»
Μετά από αρκετά τηλεφωνήματα, πολλές συζητήσεις  και αφού κρατάει το φάκελο ήδη δύο μήνες η Αποκεντρωμένη Διοίκηση θυμάται, ότι δεν έχει συγκοινωνιολόγο  (….τώρα η κα Γενική Γραμματέας που τον Σεπτέμβριο εξέδιδε απόφαση, ότι οι υπηρεσίες της θα ελέγχουν και τις αποφάσεις των κυκλοφοριακών, χωρίς να έχει συγκοινωνιολόγο, μάλλον μικρή σημασία έχει) και αποφασίζει να ρωτήσει το Υπουργείο, εάν μπορεί τελικά να εξετάσει την υπόθεση.
Ότι η Δημητριάδος έχει γίνει αδιάβατη, ότι η Δημοτική Αστυνομία έχει καταργηθεί, ότι ένας Δήμος παρακαλάει για μια απόφαση για κορύνες λίγη σημασία έχει. Ευτυχώς η Αποκεντρωμένη Διοίκηση είναι ο άγρυπνος φρουρός της νομιμότητας και πλέον και της σκοπιμότητας από τους «κακούς, διεφθαρμένους και αδαείς» δήμους.   
Οι καταστάσεις και τα πρόσωπα που συνοδεύουν την ως άνω ιστορία, δυστυχώς είναι απόλυτα πραγματικές. Το ακόμη πιο τραγικό είναι ότι τέτοια «παραμύθια» υπάρχουνε πολλά ακόμη. Υπάρχει το παραμύθι των οίκων ανοχής, το παραμύθι των λαϊκών και άλλα πολλά.

Με την απόφαση για τις κορύνες ασχοληθήκανε  9 συλλογικά όργανα και υπηρεσίες, χωρίς να υπολογίσουμε τους φορείς της διαβούλευσης. Ασχοληθήκανε πάνω από  90 άτομα. Συνταχθήκανε πάνω από 25 έγγραφα.  Ενώ ήδη έχουν περάσει και 4 μήνες από την ημερομηνία λήψης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου.

Πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι ο κάθε Δήμος πλέον δεν έχει να αντιμετωπίσει μόνο έναν  οικονομικό στραγγαλισμό, αλλά και έναν αδυσώπητο διοικητικό και γραφειοκρατικό καταναγκασμό. Ας το λάβουνε αυτό υπόψη τους οι νυν κυβερνώντες, αλλά και όλοι οι επίδοξοι υποψήφιοι. Οι δε «άγρυπνοι φρουροί» ας θυμηθούνε και την αρχή της αναλογικότητας.  

Μετά από αυτά, μπορούμε να πούμε ότι η αέναη εξαγγελλόμενη Διοικητική Μεταρρύθμιση πέτυχε. Το πρόβλημα των Δήμων είναι οι πολυάριθμοι υπάλληλοι και ο τρόπος εκλογής των αιρετών.

Και ζήσανε αυτοί καλά και εμείς χειρότερα……

* δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Θεσσαλία στις 1/12/2013

Νομικά Νέα
02-09-19
Αίτηση προσωρινής διακοπής λειτουργίας σταθμών κινητής τηλεφωνίας και απομάκρυνσης εγκατεστημένων κεραιών και μηχανημάτων. Εκπομπή επικίνδυνης ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας από βάσεις κινητής τηλεφωνίας. Απαράδεκτο το αίτημα περί απειλής προσωπικής κράτησης, εφόσον δεν στρέφεται κατά συγκεκριμένου προσώπου. Ανάγκη λήψης ειδικών μέτρων προφύλαξης όταν υπάρχουν επαρκείς λόγοι να θεωρείται ότι η εγκατάσταση κεραίας κινητής τηλεφωνίας δημιουργεί κινδύνους ανεπανόρθωτης σωματικής και ψυχικής βλάβης. Αρχές αναλογικότητας και οικονομικής ελευθερίας. Δεκτή.




02-09-19

Σημαντική απόφαση  του ΣτΕ δίνει τις κατευθύνσεις για την οριοθέτηση οικισμών σε όλη την επικράτεια, ακυρώνει ως «ανεφάρμοστες» και «αντισυνταγματικές» τις οριοθετήσεις και τις επεκτάσεις ορίων οικισμών, που έχουν γίνει σε πολλές εκατοντάδες οικισμούς,  με πράξεις της διοίκησης (υπουργείου, νομαρχών κλπ) και αποφάσεις Δήμων και θέτει τις πολεοδομικές υπηρεσίες, προ αυξημένων ευθυνών για την έκδοση οικοδομικών αδειών, σε αυτές τις περιοχές.

Το συνολικό κείμενο της απόφασης θα αναρτηθεί μετά την καθαρογραφή της απόφασης. 

Πηγή: Νόμος & Φύση



13-06-19
 Η τοποθέτηση κεραιών κινητής τηλεφωνίας στο μισθωμένο χώρο δώματος πολυκατοικίας, παραβιάζει τον κανονισμό της πολυκατοικίας που θέτει περιορισμούς και απαγορεύσεις φέρουσες το χαρακτήρα δουλείας που αντιτάσσονται και κατά τρίτων – μισθωτών. Αναγνωρίζει τους ενάγοντες δικαιούχους πραγματικής δουλείας με περιεχόμενο την απαγόρευση της χρήσης του δουλεύοντος ως επαγγελματικού χώρου και την απαγόρευση χρήσης που θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια των ενοίκων της πολυκατοικίας. Υποχρεώνει τις εναγόμενες εταιρίες κινητής τηλεφωνίας να άρουν την προσβολή, διατάσσει διακοπή λειτουργίας των σταθμών βάσης και καθαίρεση κεραίας κινητής τηλεφωνίας. Η προσβολή του δικαιώματος δουλείας συνιστά αδικοπραξία – επιδίκαση ηθικής βλάβης στους ενάγοντες.


13-06-19
Οικονομική ελευθερία – Δικαίωμα στην υγεία – Απαγόρευση καπνίσματος στους κλειστούς χώρους καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος – Ανίσχυρη διάταξη νόμου περί εξαίρεσης από την απαγόρευση με την καταβολή οικονομικού ανταλλάγματος (τέλους)

Lawspot.gr


04-06-19
  Αντιστυνταγματική η εξαίρεση οικιστικών πυκνώσεων από δασικούς χάρτες.


03-06-19
Δεν είναι έγκυρη η καταρτιση δικαιοπραξίας με αντικείμενο την αποκλειστική χρήση θέσεων στάθμευσης σε πιλοτή σε τρίτους εφόσον αυτοί δεν έχουν στην κυριότητα τους αυτοτελή οριζόντια ιδιοκτησία στην πολυκατοικία. Αρνητική αγωγή. 


03-06-19
Προστασία προσωπικών Δεδομένων. Έννοια αρχείου Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κατά τον Ν. 2472/1997. Περιπτώσεις όπου κατ εξαίρεση και κατόπιν άδειας της αρμοδίας αρχής επιτρέπεται η χρήση προσωπικών δεδομένων άνευ συγκατάθεσης του δικαιούχου αυτών. Τέτοια περίπτωση συνιστά όταν τα προσωπικά δεδομένα που συλλέγονται και επεξεργάζονται είναι τα απολύτως απαραίτητα, αναγκαία και πρόσφορα για την αναγνώριση, άσκηση ή υπεράσπιση δικαιώματος ενώπιον δικαστηρίου κατ` αναλογική εφαρμογή της νομοθεσίας για τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. Για την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων από δικηγόρους στα πλαίσια παροχής νομικών υπηρεσιών προς τους εντολείς τους δεν απαιτείται άδεια της αρχής ενώ οι τελευταίοι δεσμεύονται από το επαγγελματικό τους απόρρητο να μην διαβιβάζουν ή κοινοποιούν αυτά σε τρίτους καθ υπέρβαση της εντολής του πελάτη τους. Τυχόν παράνομη χρήση προσωπικών δεδομένων επιφέρει ποινικές κυρώσεις κατά του υπαιτίου αλλά και αστική ευθύνη προς αποζημίωση του παθόντος. Αντισυνταγματική η νομοθετική πρόβλεψη ελάχιστου ποσού επιδικασθείσας χρηματικής ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης επί παράνομης χρήσης προσωπικών δεδομένων. Ορθώς το εφετείο εξαφάνισε την πρωτόδικη απόφαση λόγω επιδίκασης υπέρογκου ποσού χρηματικής ικανοποίησης ένεκα ηθικής βλάβης υπέρ των αναιρεσιβλήτων και εν συνεχεία δέχθηκε εν μέρει την αγωγή τους καθότι ο αναιρεσείων ορθώς έλαβε αντίγραφο ποινικής απόφασης που περιείχε προσωπικά δεδομένα τους ως δικηγόρος του πολιτικώς ενάγοντος στην δεδομένη δίκη αλλά εσφαλμένα χρησιμοποίησε αυτή άνευ αδείας της αρμόδιας αρχής σε προσωπική του υπόθεση και καθ υπέρβαση της εντολής του πελάτη του. Απορρίπτει αναίρεση κατά της υπ` αριθμ. 22/ΕΡ-ΔΙ/2016 αποφάσεως του Μονομελούς Πρωτοδικείου Βεροίας.


linkedin twitter
 
 
site created and hosted by